Vali Şıldak: BİGEP ile Şanlıurfa’nın eğitim göstergelerinde iyileşme sağlandı

Şanlıurfa, 27 Haziran (Hibya) - Şanlıurfa Valisi Hasan Şıldak, Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi (BİGEP) kapsamında 2025-2026 eğitim öğretim yılına ilişkin elde edilen sonuçları açıkladı.
Vali Şıldak: BİGEP ile Şanlıurfa’nın eğitim göstergelerinde iyileşme sağlandı

Şanlıurfa Valisi Hasan Şıldak, yaptığı açıklamada Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi (BİGEP) kapsamında yürütülen çalışmalara ilişkin verileri paylaştı.

Kent genelinde yaklaşık 2 bin 500 okul ve 38 bin kişilik eğitim kadrosuyla 700 binden fazla öğrenciye yönelik yürütülen proje kapsamında, eğitimde devamlılık ve akademik başarıyı artırmaya yönelik çalışmaların sürdüğü belirtildi.

Açıklamada, eğitim yılı başında yaklaşık 50 bin olan sürekli devamsız öğrenci sayısının 16 bine gerilediği, bu kapsamda 1.403 veliye idari yaptırım uygulandığı ifade edildi.

Okuma yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalarda ise ilkokul birinci sınıflarda yetersiz öğrenci sayısının iki yıl içinde 17 binden 7 bine düştüğü bildirildi.

Vali Şıldak, okul öncesi eğitimde okullaşma oranının son üç yılda yüzde 70’ten yüzde 84’e yükseldiğini de kaydetti. BİGEP kapsamında elde edilen sonuçların eğitim kalitesine katkı sağladığı ifade edildi.

 
Vali Şıldak: BİGEP ile Şanlıurfa’nın eğitim göstergelerinde iyileşme sağlandı

Yorum Yazın

Yorum yazarak topluluk kurallarımızı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan sitemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.